fredag 5 september 2008

På utställning 4 oktober!

Jag är ett litet lejon jag fast inte i alla lägen!
Matte har anmält mig till en utställning i Hässleholm den 4 oktober! Undrar om hon vet vad hon gör för vi har aldrig varit med om det innan och aldrig tränat heller.Bara kul och se vad de säger om mig. Fast jag vet att jag är min flocks ögonsten i alla lägen så, det ska bli jättekul . Kanske träffar jag min gammelmatte på Kennel Kitenga,Marika, och kanske något syskon eller så, vem vet?


LEJONET 24 juli - 23 augusti = självständig, smart, stolt, modig och äventyrslysten. Lejonhunden har en ståtlig hållning och känner sig ofta störst, bäst och vackrast. Hon är noga med sitt utseende och vill hålla sig ren och fin. Hon gillar att få komplimanger och uppmärksamhet och är en perfekt utställningshund och fotomodell. Hon är lättlärd och träningsvillig och vill gärna glänsa över andra. Hon är glad pigg och lekfull så länge hon får som hon vill men hon blir också lätt sårad, tjurig och tillbakadragen när hon inte får som han vill. Om ett Lejon känner sig älskad och uppskattad gör hon allt för Dig. Hon är vänlig men inte sen att gå till attack om hon ser något hot mot flocken, vilket främmande hundar kan få känna på. Alla andra hundar vill inte visa underkastelse så hon får lätt fiender. Hon är svartsjuk och vill ha Dig för sig själv. Hon älskar äventyr och omväxling och är hon av jaktras så är jakten det absolut bästa och roligaste hon kan tänka sig. Hon är intelligent, smart och självständig. Hon trivs bättre i lantmiljö än i stressiga storstaden. Hjärtat, ryggen och blodcirkulationen är hennes svaga punkter. Lejonet passar bra ihop med sociala äventyrslystna personer, gärna födda i Tvillingarna, Skorpionen och Vattumannen.

2 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Vad spännande det ska bli att höra hur det går för er! Skaffa ett utställningskoppel och träna lite på hemmaplan i förväg, att gå runt i snabb gångmarsch (hundtrav) och ställa upp. Likaså be någon främmande person att känna igenom henne, öppna munnen och så. På youtube kan du hitta lite filmsnuttar om du vill se hur det ska se ut. Tror till och med jag hittade gårdshundsfilmer, faktiskt, men definitivt andra raser.
Kommer ju att gå superbra...

Hot Hippi sa...

Ja visst ska det bli spännande! Roligt är att två av hennes kull ska ställa ut med
Vi tränar i trädgården varje dag.När jag tar fram utställningskopplet blir hon förtjust och ställer sig vid altandörren för det är betingat med belöning. Hon går hur fint som helst och stannar på kommando.Hur det går på tävlingsdagen är en annan femma.Vad hon inte gillar är när någon annan ska pilla i munnen på henne trots belöning.Snor runt och väck på en sekund och hur lätt är det att hålla henne då! Men - vi har några dagar kvar att träna på!
Ska in och kika på youtube, kul!