tisdag 16 september 2008

Vi liggger i träning!

Förstår att något är på gång för Matte har en ny taktik mot mig, hon kallar det utställningsträning. Innan vi går vår kvällspromenad så tar hon fram ett smalt koppel och det gillar jag för jag får springa en runda i trädgården. På kommando ska jag stanna och stå still stup i ett, nice med god belöning ! Går riktigt bra för matte har små käcka tillrop som jag blir så glad för.
Två veckor kvar, matte undra hur jag kommer att bete mig bland alla hundarna?Undrar hur matte reagerar när jag vill fara runt och tror att alla vill hälsa på mig, det blir en prövning för jag gör som jag vill mellan varven!!!
Trygg är att min halvbrossa Bond kommer med som moraliskt stöd, det känns dra.

8 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Jamen det är ju perfekt, kommer att gå jättebra!
Alla hundar kommer att vara jättekul, men de yngsta hundarna brukar köras först, så våra båda gånger var Kasper tidigt i ringen, vilket gjorde att vi mest bara hann komma, träna lite kort och så in i ringen. Lika bra det, så kan man koppla av och kika på allt sen.

Hot Hippi sa...

Oj, nu börjar jag bli nervös att det ska spåra ur!Hippi älskar att träffa hundar av alla sorter, har inte vett att förstå att en del inte alls är intresserade av henne, hon är glad ändå att få träffa dem! Får se om det tar överhand.
Jag har inte hört något om vi fått plats eller hur det ska gå till. Två veckor kvar.
Hoppas det blir sol och värme för något tält har vi inte.
Hur många timmar tar det, blir man uppropad så man vet nä man ska in i ringen.Hur lång tid innan bör vi vara där? Ja, du ser många frågor finns där!

Skogsstjärna sa...

Tror du bör få anmälningsbesked vilken dag som helst. Har du bara anmält och betalt i tid är det nog ingen risk att ni inte kommer med, finns såvitt jag vet inget maxtak på antal hundar.
Vi har inte heller nåt tält, men har ni nån fäll eller nåt som hon kan ligga på kan det kanske vara bra. Man ska ju igenom vet.besiktning först, så nån halvtimme innan är nog bra att vara där. Och man brukar som sagt börja med småttingarna. ca 20 hundar i timmen har jag hört tat domaren hinner med, så man kan räkna lite på sitt deltaagrnumemr vad det innebär i tid. De ropar upp "Nummer 18 till 25" eller så, men oftast hörs det rätt dåligt, så man bör stå rätt nära ringkanten när det börjar dra ihop sig. Tja, är alls ingen expert, men du lär träffa många veteraner på plats som kan hjälpa er att hålla koll på när det är dags. Sen brukar man kunna köpa en utställningskatalog och den ger ju lite mer vägledning om hur många som är före en. Och kul att ha som bevis på Hippis utställningskarriär... :)
Lycka till!

Skogsstjärna sa...

Förresten, Bond, kommer han till Växjö nästa helg? Vore kul att se honom igen...

Hot Hippi sa...

Hej Kasper,
Bond kommer till Er träff på söndag,Vad kul ni ska ha! De ska visst ha roligt på Lördag på Marklanda också.
Vi har anmält oss till spel och lekar här i Göteborg på Hundstjärnan i slutet på november endast för Gårdisar.Det kan vi behöva i höstrusket!

Skogsstjärna sa...

Undrar om ni kommer att träffa Åssborn (stavn?) då? Han är en gårdshund från Göteborgstrakten som vi nästan var tältgrannanr med i Tollarp i somras. Hälsa isåfall!
Vad kul att Bond kommer till Växjö, ska bli skojigt att träffa allihop!

Anonym sa...

Heisan:)

Men så kult at du vakre Hippi skal på utstilling:) Du kommer til å vinne alle prisene skal du se! så vakker som du er:)

Jeg er en slik hund som vil buse masse med de andre hundene. Men matte og husse møter opp en time før vi skal i ringen og bare går rundt om med meg. Så da er jeg lugn når jeg skal inn i ringen og trett på all busingen. Man blir jo så trøtt av alle inntrykk og lukter. Så det er ganske hårdt for en liten hund;) Om en er lite redd for så mange mennesker og andre hunder, så rekker en å bli trygg i løpet av den timen vi går der. Men jeg syns at alt er skoj!

Lykke til med treningen og vi skal nok følge med hvordan det går:) En ting som jeg syns er så himla kult med kurs, er at en får så himla mange godisbiter:)

Natti natt vakre Hippi:)

Puss og kram fra Lucky-gutten:)

Skogsstjärna sa...

Men hur gick det? var det inte nu i helgen ni skulle ställa?