söndag 11 januari 2009

min nya outfit.


Här sitter jag laddad för arbete med min lilla klövja!

Solen skiner och rocken har åkt av, härligt.

Första jobbet var att kolla så fåglarna hade mat..

Inte för att jag kan kalla min matte nördig men nu har hon plockat fram en ny sele med en väska som jag bär saker i. Faktiskt är jag lite mallig när jag får bära mina egna bajspåsar och godis i den. Vet att jag får beröm när vi kommer hem och jobbat bra under promenaden med den.
Har flera selar men nu är denna bäst! För hur länge....för det är ju så att vår fåfänga kommer fram lite titt som tätt säger husse som är van. Han funderar bara var vi ska ha allting för matte har lite svårt att slänga saker för de kan vara bra att ha. Men visst är den fin...

3 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Tack för utmaningssvaren, vi hade rätt lika åsikter om en hel del! ;)
Den lilla klövjeväskan, är den från puppia? Tittade på en sån sele på Älvsjömässan i december, men eftersom Kasper inte var med vågade jag inte köpa. Är rädd att han krånglar sig ur den lika friskt som sina andra fem selar... (ja, några är urvuxna nu...)

Hot Hippi sa...

Hej,
Ja, den är från puppia.Mycket mjuk och samtidig, fast i kanterna men inget skav. Luftig med nät emellan.
250:-.Jag prutade till 200:-,stl. medium.Finns i många färger.
Hippi har aldrig gjort ansats till att ta sig ur. Har sett smarte halvbrossan när han knycker till- så är han fri!!!

Skogsstjärna sa...

Kanske ligger i generna på den kullen! ;)
Den såg verkligen fin ut, annars. Kanske jag hittar den i butik nångång när pyret är med...