lördag 7 februari 2009

I dag var vi ute och gick i omgivningarna runt Gunnebo slott.Härliga strövområden och kaffe och apelsin smakade gott efter ett par timmars promenad. Det var så roligt att se Hippi möta hästar på nära håll för första gången.
Hon har bara tidigare bekantat sig med hästskit som hon gärna tuggar i sig om tillfälle ges. I dag kom en häst fram till stängslet och böjde sig ner och ville ha kontakt med Hippi. Hippi är alltid försiktig innan hon har koll på läget men det här var ju för spännande för att inte våga....

Hej du var mig en stor en

Oj, det här var lite läskigt att du kommer så nära och
varför frustar du så..

Fast du ser snäll ut och jag är mycket nyfiken på dig...

Å vilken varm och mjuk mule du har puss på dig

Hej då kompis, kommer och hälsar på dig en annan dag.

4 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

Vad modig hon är!!!!

Hot Hippi sa...

Ja,visst var hon.Jag blev så glad när jag såg att trots hästens frustande så var hon så intresserad och hästen med.Det kom en till och hälsande.Bra träning!

Skogsstjärna sa...

Kasper hade en period då hans skällde lite på dem. Nu är han mer oberörd. Så nära att vi nosat på varann har vi faktiskt aldrig varit vad jag minns, men det ser otroligt charmigt ut!

Anonym sa...

Hej hej! Nu har vi suttit här och kollat bloggen. Å så har vi kollat på lillasyster:) Det är så roligt att läsa om Hippis äventyr! Bilderna är bäst;) Det är nästan så man vill hänga med på en tur nån dag!