torsdag 5 februari 2009

Lillmatte och jag.


När vi hade vår spel och lek kurs i höstas så fick alla en uppgift till sista gången. Hippis uppgift var att nicka. Vi letade på nätet men hittade inget tips just för nicka. Efter funderingar så väntade vi ut henne och visst kom en nick rörelse som vi uppmuntrade och efter ett tag satt de som en smeck, var det så lätt som en plätt!
Lilla Gårdisen Nerva hade fått som uppgift att vinka och det klarade hon galant. Louise, Hippis lillmatte var impad och i kväll så satt vi och slappa och Hippi kom fram och ville vara med. Louise började med att titta på henne och sökte efter en godis i fickan och Hippi blev otålig och hoppade upp i stolen jämte och skulle över i Louises stol och lyfte på tassen. Det gav tillfälle till att uppmuntra med godis och efter ett par ggr så hade de fått ihop det.Snacka om att det gick fort att få Hippii att vinka och jag fick en bild på två lyckliga kompisar. Klart jag fattade att jag var duktig matte, jag gjorde det för Louises skull och så fick jag ju godis!

3 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Klart man dubbelvinkar när en vinkning inte gav nåt... ;)

Hot Hippi sa...

Ja, och nu är de inne på en saltomatal efter dubbelvinken! Då blir det leverpastej!

Anonym sa...

Duktig tjej .. Kram Marika