fredag 26 juni 2009

Midsommar utan kamera! Stugan är toppen tycker båda våra hundar.Vi har 21 mil till stugan och kör förbi Ullared där ett stopp är ett måste för mig. Husse är tålmodig och tar gärna en promenad i omgivningarna med en kaffetermos och godis i ryggsäcken till sig och medfölje, fina skogar där han hittat svamp på höstarna medan jag och ev. medfölje plöjer igenom varuhuset.Alltid fascinerad av att jag kan mobilisera sån energi när jag ska in där och plöja! Försöker hålla mig till 1,5 timmar så då gäller det att hitta lappen som jag skrivit upp vad jag ska ha (lappar har en förmåga att bara dunsta ur väskor och fickor för mig)
Hundhyllorna med massor av leksaker måste man ju gå förbi. Min gallerbur som jag gav nästan 700:- för i djuraffären fanns här för 199:- och jag såg ingen skillnad på dem!Surt!
Hippi har lagt in en växel på att snabbt dissekera alla djur med stoppning så lilla Noella har inte en chans att leka med dem. Noella har nu en egen kanin med långa öron och ben som vi ta fram vid hennes lekstunder och lägga undan så den håller ett litet tag. Annars är det tuggisar av oxhud och griseknorrar (de rökta konstiga knotor som finns gillar jag inte),som gäller nu!
När vi kör sista etappen på ca 1,5 tim så sover båda som stockar hela vägen. Vid infarten från stora vägen då står Hippi upp på en given signal trots att vi inte saktat ner eller växlat. Hon har helkoll och blir ivrig. När vi stannat och släpper ut henne så far hon runt som en projektil och skannar av tomten om Bond är här eller vem har varit här och markerar att nu är reviret hennes. Lilla Noella hänger med runt och fattar ingetting men gör Hippi så så gör jag det med!
Springa i vattenbrynet och nosa är spännande och Noella är mer kavat än Hippi så Noella var först med att doppa magen och när hon skulle plocka upp en sten från botten såg hon så snopen ut när ett blött huvud stack upp! Nästa sten drog hon in med tassen till lagom djup att fiska upp den utan att bli blöt,clever girl!
Hon tappade sin första tand också i helgen, stod framför mig och tuggade konstigt och plötsliigt släppte hon ut en kindtand!
Om de gillar sill, självklart ska de också smaka en sillabit och några jordgubbar med glass slank också ner - familjemedlemmar - javisst!

Inga kommentarer: