söndag 20 december 2009

Hej alla glada läsare av vår blogg....

Matte har verkligen lagt av sig nu i decembers mörka kvällar med sitt bloggande. Lägger sig tidigt och vi kryper gärna ner under det varma täcket. Vi gör helst ifrån oss på altanen nu när det är svinkallt? ute och träningen nu är, just det innegympa, vi rör oss till musik och vi vet precis när vi ska hoppa upp i famnen på Louise när hon står och sträcker ut armarna, Noella hoppar så högt. Vi rullar runt på samma kommando och kryper fram snabbt till godisbiten. Matte har köpt minimini nonstop hundträningsgodis som är så gott så vi gör allt för det!

Noella har fått sitt EU pass nu så det blir nog en tur till Damnark efter jul. Matte var nere i Hälsingborg första advent och någon knackade sönder rutan och snodde GPSen som låg i handskfacket fast gummiproppen satt kvar på rutan. Snopet men hon får lära sig plocka bort den proppen hädanefter så vi kan hitta hem på våra bilturer.


Noella har precis löpt för första ggr och är lite kaxig nu så jag får passa mig.Tuggar hon på mitt grisöra och jag vill ha tillbaka det så fräser hon till mig , jag känner inte alls igen henne vi har ju delat på allt hon och jag. Jag släpper alltid på mina grejer när hon vill ha. Lite jobbigt faktiskt och hon bäddar och bäddar och skäller på alla ljud på gata och matte säger att hon är skendräktig, hm hoppas att hon blir sitt gamla jag som jag gillade. Ja, hon snor min mat också ,vips, i ett huj så är min skinkebit i hennes gap!

Nu är det bara två dagar kvar till det vänder och blir ljusare och om fyra dagar så ska jag och Noella rycka skägget av tomten - och jag ska vara snabbast....




3 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Tack för besöket - javisst ser det dråpligt ut när Kasper lyckats klä av sig sådär? :)
Trist att bli av med gps:en. Vi orkar inte heller alltid ta in/med vår, man borde kanske bli bättre på det.
Kul med EU-pass och Danmarksresa. Själva ska vi till Skåne ett tag snart, får se om vi sticker över till Dk då och om vi isåfall tar Kasper med oss, eller om vi hittar hundvakt över dagen istället.
Stackars Hippi, vad Noella är jobbig mot dej nu, hoppas hon lägger av med det snart!

Jenny Beckman sa...

Oj har hon löpt, stora damen. Luma löper just nu, det verkar alla hundar i vårt kvarter göra..
Vad är minimini nonstop hundgodis för något?

Hot Hippi sa...

Godiset är en genomskinlig plastburk med grönt lock av märket Hunter heter Träningsmix mini.Mycket protein,fiber men lite fet. Mina gillar det och blir på hugget,kopplar det till att då ska vi träna roliga turer när fingodiset kommer fram.99:- för 200g.