lördag 28 november 2009

Adventsstök

Imorse vid frukostbordet sa matte att hon nog får ta och avveckla sin blogg för det händer inte så mycket att skriva om.

Sen frågade hon husse om han hade varit uppe på vinden och hämtat ner ljusslingorna som vi brukar sätta i trädet utanför som lyser upp i vintermörkret. Det hade han inte för han skjuter oftast på det tills det blir jättekallt och mörkt innan han tvingar sig ut och sätter upp slingan. Då har oftast flera lampor slocknat än att de var intakta när den packades in efter förra julen. Det blev hastigt iväg till storköp och köpa nya lampor, som inte finns likadana så det brukar resultera i en ny slinga!

I morse när husse klättrade upp på stegen till vinden såkan du ju förstå att jag (Hippi) blev nyfiken på vad som gjordes där uppe för husse stökade runt så för han hittade inte slingan! Efter en bra stund hörde jag ett skratt för husse undrade varför en tom damsugarkartong var sparad och skulle ta ner den och där i låg slingorna! Då blev jag så nyfiken och sprang upp för stegen för att kolla vad som hände - vadå - det var väl ingen konst att gå på stege!


P.S. Det bleven ny slinga i år med, en billig (efter en runda till Rusta där många hussar stod villrådigt och plockade bland alla olika kartonger och modeller som inte passar ihop med det som finns hemma). Husse sa det är ett jäkla skräp; antingen de är dyra eller billiga de där slingorna! I morgon ska två delar bytas som inte funkade!!

Då väntar vi !

5 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Vad duktig du är som kan klättra på stege! Det är nästan som att gå över en stätta, va, fast högre? Stättor klarar jag, kanske kan lära mig stegar också...

Hälsn Kasper

Jenny Beckman sa...

Ujuj, jag var inne på Rusta idag och det var ingen rolig historia. Folk var helt hysteriska och rev i alla ljusslingor. Själv skulle jag köpa ett nytt regntäcke men de fanns inte kvar i Lumas storlek...

Jenny Beckman sa...

Bra tips med Rusta i Kållered! det blir en sväng dit imorgon. Jag var i Partille idag och även där var strl 35 slut. Jag tycker att de är så himla bra och mjuka, Luma får lätt skav i armhålorna om det är det minsta hårt...

Anonym sa...

Duktig liten tjej som går på stegen. Stegen på brukshundklubben inga problem sen :) Kram Marika & Robban

Anonym sa...

Hur har ni det Hippi och Noella i allt julstök? Får ni massa gott och provsmaka i allt matbök? Hoppas ni får nått gott paket i jul, och att ni har det riktigt kul!

Väntar på en julhälsning från er!