söndag 22 november 2009

Vilket hundliv.

I morse vaknade vi av ett ösregn på rutan och det vet vi precis vad det betyder. Hippi gjorde sig inga besvär av att flytta sig från sin position längst ner under täcket när matte steg upp för morgonrastning. Noelle studsade upp och genast var propellern igång och slick, slick var helst hon fick in en passning. Noella är alltid med på vad som än ska hända. Hippi däremot vet vad som är på ggr och hon vet vad hon vill, alltid. Noella sprang ut och in lika fort och gjorde vad hon skulle däremellan. Hippi gick motvilligt ut efter lite övertalning och ja,under taket på altanen på en torkmatta var bästa platsen för att inte behöva blöta ner tassarna för lilla fröken och så var hon nöjd.
Söndagsfrukostarna är långa och det innefattar för hundarna lite sök i huset under tiden och idag var det tompaket med ett grisöra i som var belöningen. Hippi drar iväg som ett skållat troll med Noella hack i häl. Hippi sprang förfort och missa en tom tennisbollsburk och Noella fick nos på den och lycklig gick hon till angrepp på denna nya tingerst. Hippi uppfattade genast Noellas fynd och vände. Hon skulle så klart vara med då Noella svängde rumpan till Hippi och markerade tydligt att jag hitta de först, den är min så såg Hipp så snopen ut , hon fann sig och satt bara och stirrade förundrat på Noella som lirkade upp locket och fick ut sin belöning. Nöjd la hon sig och tuggade och helt plötsligt så visade hon att nu är det på lika villkor Hippi. Noella fick sitt första löp i torsdags, nu är hon ju en stor tjej!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte lätt att bli detroniserad av lillasyster. Kom igen Hippi!!! Behöver du hjälp?
Bond

Skogsstjärna sa...

Heja Noella, kör hårt, bruden!

/Kasper

Jenny Beckman sa...

Det är så roligt att läsa om Noella, för trots att jag inte känner henne så tycker jag mig se så mycket likheter mellan henne och Luma...
Spännande att hon börjar bli stor!

Skogsstjärna sa...

*Rodnar.*
Tack, men det var allt lite överdrivet.
Advent?! Jo, jag har ju köpt en ny stake och satt upp, men ändå? Jomen, får inse att det faktiskt nästan är första advent. Kändes som mars när jag klev ut i morse.
Trevlig advent själv!