tisdag 27 november 2007

15 veckor




Oj vad tiden går fort. Nu har Hippi bott hos oss i 7 veckor och hon har redan listat ut hur hon ska få det hon vill ha genom sin klurighet och charmoffensiv.
Vill jag smaka lite på familjens middag så är jag jätte duktig och lägger mig ner på behörigt avstånd, inte tigga har jag begripligt, men titta lite ur ögonvrån brukar gå hem och vips får man en munsbit av den härliga kycklingen.
Jag har många egna sovplatser i huset men jag vill ligga i en varm mjuk stor säng så jag har lagt upp min egen lilla strategi. Om jag är lite försiktig och bara tar det lugnt så har jag snart en given plats under täcket och där ligger jag hela natten och myser. Lätt som en plätt!
Jag var borta i helgen och när jag kom hem sent i söndags natt så hade Hippi sovit ett par timmar så hon var pigg.Hon blev så upprymd och hade bestämt sig för att ha en lek stund.Att inte jag var med på noterna brydde hon sig inte om utan efter lockande och pockande så hade hon igång mig halvsovande med att hålla i tuggpinnen medan hon tuggade glatt.
Hippi väger 4 kg nu och än att vi inte tycket hon äter så mycket så går hon ju upp i vikt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

Jag vet inte hur jag hamnade på din blogg, det var väl när jag sökte på dansk svensk gårdshund.

Hur som haver vi har en valp som nu är 14 veckor och han växer så de knakar, han väger lite över 4kg
skulle jag tro.

kul att läsa lite om andra gemnåriga hundar

ha de gott /Ellen & Nemo