fredag 30 november 2007

Från min utsiktshorisont

När jag kom till mitt nya hem så hittade jag en bra utkiksplats i husets hjärta, köket! Där under köksön har jag helkoll på läget åt alla håll . Det händer så mycket där hela tiden, och så många härliga dofter och smakbitar som kommer flygande. När lillhusse kommer och gör en trave mackor så smular han så härligt gott.Det bästa är att golvet är så varmt och skönt så efter mina promenader så ligger jag där och myser. ibland sitter min flock på golvet och snackar med mig och det gillar jag.


Så här gött kan man ha det i soffan när familjen kollar på tv.

Flocken undrar om vi har ett litet problem!?
Hippi gillar promenader nu och bara vi kommer igång så hänger hon med jättebra. De är inte så långa men hon har full rulle hela tiden. När vi kommer hem och torkar tassarna så är hon som en propeller och man få vara snabb för att hinna fånga tassen. Lycklig springer hon in och hälsar på sina saker och - kissar på tidningen. När Hippi kom till oss, började vi med att släppa ut henne i trädgården för att sköta om. Det har gått bar och hon lyckas varje gång vi går ut och hon är duktig flicka. Det händer dock att hon går på tidningen inne också, utan kommentarer. Men i dag när hon gick sin runda fanns som vanligt mycket att sniffa och titta på men inget hände, vi gick och gick. När vi kom hem gick vi genom trädgården och då kom allt! Hon höll sig under promenaden? Vi får väl ta en liten promenad istället för att släppa ut henne i trädgården varje gång nu till det släpper! Så det kan bli!!

Inga kommentarer: