lördag 16 augusti 2008

I svampskogen.



Väderleksrapporten sa sol i dag och regn i morgon!
Tidigt uppe gjorde vi i ordning fikakorgen och stack ut i skogen. Det var lite tidigt för de kantareller vi hittade var mycket små. Jag höll mig i närheten av husse och matte så de behövde inte oroa sig för att jag skulle sticka iväg efter de goa lukterna som fanns överallt. Ett övergivet jordgeting/bi bo? Honungskakor låg ialla fall tomma utanför boet som jag snabbt rullade mig i för oj vad gott det luktade!
Matte hade tränat sin klicker hemma och la nu till ett par gånger sitt, klick när vi plockade svampen men inte fattade jag någon koppling med det så vi får ta lite i taget.
Väl hemma stack husse och matte till Liseberg och tittade på Lustgården och träffade Louise som jobbade sin sista helg innan hon börjar plugget. Jag kröp upp till Chris och somnade gott.
Om smörfrästa kantareller puttrande i lite grädda smakade gott? mmmm....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena igen Hippi
Lycka till med kantarellsöket. Det fixar du snart, vet ja - du fattar ju snabbt!
Tack för grattiset i min gb! Det är klart du ska vara med på en utställning - övertala din matte att det är helt OK. Min matte visste ingenting om utställningar när vi var med första gången, det är bara att köra och så får man lära sig vartefter. Alla som är med är snälla och svarar snällt på alla ens nybörjarfrågor!
Vi ses i cybern, och kul vore det som sagt att ses in real life, varför inte på en utställning?
//Tjingeling, pling från Janos

Skogsstjärna sa...

Oj, vi måste ut och leta svamp också. Här har det ju regnat så gräsmattan vuxit sig kämpahög medan vi varit borta, så chanserna är stora att det finns nåt i skogen också.