söndag 1 mars 2009

Gårdisträff i Lerum


Här väntar vi in att klockan ska bli 12.00

Lössläppta som små vildhästar rusas det runt och det ska
hälsas


Och samma gör hussar och mattar

Och det ska nosas både bak och fram

Alla ska gås igenom

Matte blir det fika snart jag vet att det finns till mig med..

Idag åkte vi till Lerum och gick en promenad vid Aspenäs kursgård. Igår var det sol och en aning om att en vår komma skall. I dag var det några plusgrader men vinden bet dock lite i kinderna . Vi var ett gäng på 17 hundar och med ryggsäckar och med mösssor och vantar på så fick vi snabbt upp ångan.
Hippi och lilla valpen Maja hade otur att trampa på ett elektriskt stängsel som låg på marken. Trodde först hon trampat på något glas eller ditåt för oj vad hon skrek till och strax efter Maja. De blev lite spaka och jag tyckte Hippi var lite avvaktande när vi gick vidare efter liten koll.
Vi rastade i en hage där nästan alla fick springa lösa. Det är lika roligt för husse och matte att se de små energiknippena rusa runt och hälsa och nosa och busa och jaga om och om igen. Ingen trötter här inte. Så kul att se att Hippi inte bangar ur utan med glada uttryck virvlar runt på lika villkor och njuter så av stunden.
Efter en fika tillsammans så packade vi in oss i bilarna.Ser fram emot nästa träff och hoppas att vädret är med inbjudande till fika i hagen! Det är verkligen kul att det finns initiativtagare till dessa träffar. Så kul att ha våra småpersonligheter som våra gårdisar är som kul samtalsämnen. Vi får jobba på att hitta fler ställen som inbjuder tillatt ha dem lössläppta.Nu kommer ju en period när vi måste ha dem kopplade och det går ju också!

3 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

Å vad roligt det ser ut, vi kunde inte gå då vi både var sjuka och löpte! Men nästa gång ska vi inte missa..det är verkligen jättehärligt med träffarna och alla trevliga gårdisar och ägare.

Skogsstjärna sa...

Vilken dum snabelorm som låg där och bet dig, Hippi! Bit tillbaka nästa gång!
Jag mår bra och har till och med vant mig vid min fåntratt. Fast det ska bli bra skänt när matte tar bort den om en vecka!

Hälsn Kasper

Hot Hippi sa...

Hej Jennie, Ja, jag saknade er ,hade varit kul att träffas.Ser fram emot nästa ggr.
Lumas kullsyster var med.

Hej Kasperkillen,
Du är av gott virke, inte hänga läpp här inte!!