onsdag 11 mars 2009

Ringträning.


Uppställning

Helkoll på mattarna

Iväntan på att stå på bordet.

Bus efter träningspasset. Får jag lov!

Instruktioner

Annes hane Rocco och Hippi hade lite mys ihop

Klart man blev trött efteråt!

I dag hade jag tur och kom med på ringträning för Anne Hansson. Vi var 5 gårdisar och Annes13 årige hane låg och småsnacka och hade kollen så damerna skötte sig, Hippi har ställts ut en ggr och det var ingen trevlig upplevelse för henne för dommaren kom till henne bakifrån och Hippi hoppade upp i famnen på mig och efter det har vi inte försökt igen.
I dag förstod jag att jag skulle provat på precis som i kväll, innan!
Det var som på TV med Cesar Milan! Anne lät Hippi hoppa upp på bordet och hon hoppade raskt ner innan jag hann med. Jag tog upp henne igen på bordet och klappa lugnt och småpratade och alla fick komma fram och klappa och gav godis. Först vågade hon inte ta emot men det släppte och Hippi mumsade glad i sig vad som bjöds och efter ett par gånger så var hon helt med på noterna.
Vi tränade att gå i cirkel,trekant och i paralellt två och 4 och Hippi var duktig. Problemet var att Hippi ville sätta sig när hon skulle stå så det gav Anne snabbt råd för och Hippi förstod nästan varje ggr att hon skulle stå.
Efter tog vi en fika och vovvarna fick busa nöjda runt. Nu ska vi träna tills nästa onsdag för då ska vi vara ett team Hippi och jag!. Det här var kul och jag blev säkrare också, ser fram emot nästa träff.

5 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Jättebra med ringträning! Men jag trodde att ni skulle börja på agility igår? Ändrade planer?

Hot Hippi sa...

Hej hopp, ja vi är flexibla!
Vi var anmälda men kom som reserv på agilityn så när detta blev möjligt med Anne Hansson så blev jag jätteglad. Nu ska hon löpa snart så då tar vi agility efter det.

Skogsstjärna sa...

Aha! Jag har inte heller hört mer info än om vår agilitykurs som är lite diffust inplanerad till april, hoppas den blir av!
Under tiden lattjar Kasper och husse,kolla bloggen. :D

Jenny Beckman sa...

Vad kul med ringträningen, vi kunde inte i onsdags, men kommer nästa onsdag istället. Vi får nog öva lite så vi blir lika duktiga!

Hot Hippi sa...

Ja, det var verkligen kul att få träna tillsammans och med Anne som är så duktig. Ser fram emot att få se lilla Luna.