lördag 14 mars 2009

Hej, jag heter Noella.


Om tre veckor, den 4 april, ska jag flytta till Göteborg till Hippi´s flock. Jag är en liten framåt tjej som föddes tillsammans med 5 syskon på Kennel Kitenga i Västra Torup i Skåne den 090203 efter Kilhult's Lova & Snudigas Isildur.
Min nya familj har varit nere hos mig och vi har redan myst ihop och så har matte talat om för mig i telefonen att hon längtar efter mig och då käkade jag lite på luren.
Idag var jag ute för första ggr och det var lite kallt om tassarna men nu öppnar sig en helt ny värd för oss för nu är det mycket spring i de små benen.
Så roligt för oss valpköpare som går i väntans tider är, att Marika vår kennelmamma filmar de så liven så vi får följa deras utveckling.
Så fort det går och vad snabbt de upptäcker varandra och det ska tuggas och smakas på varandra och dra varandra i svansarna är ju superkul. Först ggr de hoppar ur korgen var verkligen att ge sig ut på djupt vatten och vissa kastar sig ut medan någon ville men funderade ett tag till vad som händer. Såna små personligheter man redan ser.
Lilla Kitenga Nice Noella ,vad det ska bli spännande att få hem dig!

8 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

Nämen vilken sötis, vad spännande, så supermysigt med en till! Förstår att det känns lockande att bli en "flock"!!!

Skogsstjärna sa...

Nämen ojdå, ska Hippi redan få tillökning! Vad spännande! Då får vi snart följa två hundar i den här bloggen? Lycka till, hoppas hon blir en lika trevlig bekantskap som Hippi är. :D

Skogsstjärna sa...

Var förresten och kikade på dina föräldrar: mamma Lova ser i ansiktet väldigt mycket ut som Kasper (vars far ju är Kitengas Na Canon, så de är antagligen släkt?). Och Isildur, fått MH-bedömning som bättre än många brukshundar - det var inte illa, det... vad månde det bliva av denna lilla valping? ;)

Hot Hippi sa...

Ja, hade trott vi skulle haft en brun lite tjej men oj vad känslorna styr när man väljer.
Noella visar många goa takter i sitt sätt och jag tror att Hippi gillar en liten klurig utmanande lekkompis! Hippi är ju så lätt att handskas med och så följsam i alla lägen men jag tror vi har en lite mer utmanande dam som vi ska matcha nu.

Anonym sa...

Helt underbar!
Jag håller tummarna hårt för att Noella och Hippi kommer till Stugan i påsk!

Hot Hippi sa...

Hej Bonds lillhusse,
Jaa, vad kul om vi kan ses!
Längtar efter att träffa er å så Bond förståss!
Kram,
PS Stort Grattis!!

Anonym sa...

Hej. Inne och kikar på din sida och såg en fråga om Canon. Kitenga Na Canon är valp efter Korpens Aimi som inte är besläktad med vår andra stamtik Kilhult's Lova. Noella hälsar så gott till familjen i Göteborg. Mvh Marika Lindelöf

King sa...

Roligt med två hundar och så spännande! Vi hämtade hund nr 2 i maj förra året och det har varit ett äventyr.
Noella ser jättefin ut förstår att ni längtar!
Birgitta