onsdag 5 december 2007

16 veckor




Igår blev jag 16 veckor gammal. Solen sken och husse och jag gick en härlig skogspromenad. Nu har jag bott lika länge här som hos min mamma, pappa och alla mina syskon.
I dag fick jag följa med matte till jobbet.Det var så spännande. Jag fick springa i en lång korridor och oj vad kul det var ut och in i flera rum. Där fanns människor i flera av rummen och de ville hälsa på mig men jag visade att här kan de inte bara komma fram. Jag morskade upp mig och visade en sida som matte inte sett tidigare. Skällde och morrade lite, hoppade fram och sprang bakom matte o så fram igen. Viftade lite på svansen och tillslut var jag framme och hälsade.
Efter en stund satt alla och mumsade på gott.Jag fick smaka härlig julskinka och ett frasigt kex som var såå gott. Jag gillade att vara med på mattes jobb fast inte när matte stängde dörren och jag fick inte möjlighet att utforska mer av alla utrymmena. Rätt var det var så kom husse och vi åkte hem. En långpromenad och sen sov jag gott .......

Inga kommentarer: