söndag 13 september 2009

Hundutställning på Sofiero utanför Helsingborg 13 sept


Anna i aktion med Kitenga I Am Ixion.

Gott gäng har koll på läget.

En äkta expresso i det fria!



Nipper njuter i solen.

En vacker trädgård fanns mellan alla hundar och tält.


Nej, det är inte polkagrisar! Bajspåsar i alla färger. Vilken affärside!
Mina är svarta a la Ullared a 4,95/ rulle.

Även en vovve behöver mellanmål..

Ann med Kitenga Hot Harmonie

Marika med Kitenga I Am Isabella




I lördags packade vi hundarna i bilen och körde till Helsingborg. Efter 2,5 timme var vi framme och fick checka in på hotellet! Därefter gav oss ut och promenerade i sommarvädret. Så härligt att kunna se över till Helsingör (längtar tills vi kan ta båda hundarna med över). Sån mysig puls och nya bryggan med utefika var inte fel i solen.
Alla mina somrar hos mormor här i Helsingborg har satt sina rötter! Bilade runt och tittade på olika delar av staden för att se om pensionärslivet skulle passa här, kändes inte alls fel. Kvällen avslutades på kvarterskrogen Bonasera som aldrig gör en besviken.

Söndag morgon styrde vi mot Sofiero där det var nationell hundutställning av större format. Vi satte oss tillrätta i fällstolarna framför ring 21 och 23 där 75 Gårdisar ställdes ut. Solen sken med några stänk regn som kom av sig och det var så skön stämning. Flera Kitenga vänner var där och det var riktigt lyckosamma placeringar för dem och visst kändes det extra gott. Hade nog önskat att jag varit med på ett hörn.

Den 19 sept ska Hippi och jag pröva på att ställa ut i Partille och jag tror jag lärde mig mycket av i dag . Mycket man ska tänka på som är av betydelse för att det ska bli lyckat. Marika är så rutinerad och ställde ut med sån naturlig glädje både hos henne själv och Isabelle som hade så roligt och det tror jag är av stor betydelse. Det ska ju vara en rolig upplevelse för båda!

2 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

Vad roligt att du var i Sofiero, jag ville gärna men det krockade med nationalparksinvigning och annat. Så det får bli Partille i helgen istället, det skall bli roligt och lite skönt att det är inofficiellt!

Mina bajspåsar är rosa á la Rusta.
Ses på lördag!

Jenny Beckman sa...

Hej roligt att ses idag! Här kommer länken till hemsidan som samlat på sig inofficiella utställningar! Den uppdateras och fylls på allt efter som..

http://rytterling.se/inofficiella09.html

kramkram