lördag 5 januari 2008

Hurtta - sele






Skulle snabbt ut på gräsmattan för att fota Hippi i selen stl. 00, som jag tycker fortfarande sitter bra på henne. Den sitter precis nu när hon väger 5 kg, det finns inget mer att spänna ut runt bröstet. Den fungerar bra och vi slipper hostan som blir när hon drar med halsband på.
Lyckan var gjord när Wilma ville komma över staketet och leka så då var det slut på poseringen.
Kul att få kommentarer och utbyta tankar om våra små gårdisar Skogsstjärna!
Jag måste lära mig att lägga till bloggar också, kul!

1 kommentar:

Skogsstjärna sa...

Vad fint det verkar sitta! Jämför med Kaspers, det syns på några av de senare bilderna. Det kan han backa sig ur, har hänt ett par gånger. :(
Jag gillar Hurrta, har förutom täcket ett halstryp som jag är mycket nöjd med. Men hans sele börjar bli urvuxen, så det är dags att fundera på nytt... Jag kollade på Graneforsboden.se som säljer Hurrta. De hade storlekarna i cm, där den minsta är 35 cm i bröstomfång. Är det samma storlek som det du kallar 00? Just bröstet kommer ju att växa mer på en gårdshund, de blir ju rätt biffiga där, kan tro att de tränar bodybuilding. ;)
Tack för länken till oss!