lördag 19 januari 2008

Wilma 8 ,år är helt underbar lekkompis med pondus


Nej, nu får du lugna ner dig lite

Kan väl få försöka hoppa över dig

Jag vet att du är störst

Du får bestämma vad vi ska göra

Vadfunderar du på

Jag gillar att ligga på dig

Ja du är störst

Nu är jag lika stor som du

Du är så snabb

Nu busar vi lite till

Hoppa var kul

Får jag hoppa över dig?

Nä ge dig nu

Kom lite på örat

Ska jag se om du fick gräs i pälsen

Funderar på vad vi ska göra

Var tog du vägen?

nu busar vi lite

Jag lägger mig ner så går det lättare..

Får jag hoppa upp på din rygg?


Vad kul du är med på noterna

Puss

kom an

1,Här kommer jag,ska vi leka


Igårkväll,(fredag) så var det mor och dotterkväll! En god middag på SoHo med färsk pasta med chiliräkor och en creme brule med en underbar aprikos och nötkompott och en mysig stund på tu man hand, herregud hon är så stor och självständig nu . Snart 22 år, var har åren tagit vägen!
Ut i regn och blåst med huvorna långt nerdragna gick vi med raska steg mot Storan som spelade Foot Lose. En härlig musikal med fart o fläkt.
Strax innan vi skulle gå över vägen så stod en liten vovve med sin husse i mörkret. Jag stannade upp och frågade om att det är väl en liten gårdshund. Ja, sa husse vi hämtade ju våra hundar samtidigt!! Snacka om att världen är liten. Mitt inne i Göteborg springer vi på Lilla Molly
( Honney Bee) med sin husse. Jag glömde både tid och rum. Hon var sååå fin.
(Hon var den valp som kröp upp i min famn första ggr vi var och besökte valparna vid 5 veckort ålder!) Hon var mycket mer utvecklad i kroppen än Hippi men med lika mjuk och fin blick. Hon lät sig bli klappad och verkade inte alls vara påverkad av busvädret.(Lisa läser du detta så vore det så kul att kanska ta en promenad i slottskogen med våra vovvar en söndag när solen vill visa sig.)
Idag skulle vi börjat valpkurs med det blev inställt på grund av stormvindar. Vi ser fram emot nästa lördag.
En lekstund med Wilma räckte långt!


3 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Kul att träffa ett syskon! Men vad synd att första valpkurstillfället ställdes in. Hoppas kursen förlängs istället, man får ut så mycket av en sån kurs. Vi börjar vår nästa kurs om några veckor.

Hot Hippi sa...

Ja vi hade verkligen sett fram emot att få lita handfasta råd. Nytt vanligt halsband hade inhandlats för ändamålet. Vet sedan tidigare att tränaren inte godkänner selar eller dyligt. Stormen bedarrade i eftermiddags så det blev en långpromenad med matte och husse istället.

Skogsstjärna sa...

Bild 3 är helt kanon!
Kul att de leker så bra trots skillnaden i storlek.