torsdag 3 januari 2008

Och julen varar väl till Påska....

En ny fas har inträtt i vår lilla frökens liv. Efter flera rundor i området så har hon fått nya kompisar, en Rottis skrämde inte alls i sin fulla prakt utan Hippi studsade som en boll och skulle busa och slicka och rottisen var med på noterna. Vår grannhund Wilma lägger sig ner och Hippi är överlycklig. Hon hör inte mig när jag kallar, försöker jag närma mig henne så sticker hon snabbt undan för Wilma är ju sååå kul. Jag får springa ifrån henne och vara riktigt spännande om jag ska vinna loppet.

Hon äter inte om inte vi sitter och äter och hon försäkrar sig om att vår mat inte är godare för då är henes inte ens värd en titt! Börjar fundera på om man ska låta henne bli riktigt hungrig en hel dag, så passar kanske hennes kulor lite bättre. Hon väger nu 4,8 kg.

I går var hon hos vetrenären för sin andra Rabisinspruta a 395:-.Hon tyckte inte om det och Husse och Louise fick hålla i varsin ände för att hon skulle vara stilla. Nu ska det gå 120 dagar tills blodprovet ska tas.

Vet. tittade också på hennes tänder, hon har tappat flera valptänder och hon tuggar gärna på våra händer. Det såg bra ut och tandköttet hade fin färg.

Jag skrattade gott när jag var inne och läste en blogg om en liten dansksvensk gårdshund, Kasper i Vallentuna som fick sitt julabad.Vi har inte tagit utmaningen än men förstår vad vi har att vänta!

2 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Hej!
Tack för visiten hos Kasper. Läste er blogg nu och hittar massor av likheter dem emellan. De verkar precis lika glada i hundar och människor, och har precis lika svårt att gå fint i kopplet. Nosa är bra mycket roligare.
Vi har också tagit rabiessprutor och väntar på att de 120 dagarna ska gå. Håller tummar och tassar.
Ska bli kul att läsa hur det går för ert badande. Här har vi lekt i snön idag, kanske kommer upp nån bild på det vad det lider.
Fortsätt blogga, vi följer er med glädje!

Skogsstjärna sa...

Lade in Hippis blogg som en länk i Kaspers blogg. Kul att de har samma smak i täcken, Kasper och Hippi. Hur funkar förresten er Hurtta-sele? Vilken storlek har ni? Kasper behöver snart få en ny och det är ju en fördel om den passar på en gårdshundsmodell av hund...