söndag 7 december 2008

Jag gillar min spel och lekkurs jättemycket!

Matte och jag har så kul på vår kurs.Vi tränar mycket kontakt I torsdags så la tränaren ut massor av prylar på marken. Allt från hundleksaker till paraply, kaffemått, visselpipa, sked, koppel, kapsylöppnare m m. Matte skulle få mig att gå in i ringen och hämta någon pryl och lämna till henne. För oss gick det jättebra, vi blev trea och hade nog kunnat hålla på lite till men det var roligt. Prylarna poängsattes från 1 poäng för leksakerna och uppåt för svårighetsgrad. Det var jättekul.
En kurskompis matte och min matte tränar att ta på oss och titta i munnen och så varje gång som vi gjorde första lektionen och det går jättebra, Jag tycker inte det är konstigt längre utan står fint och vet att jag får en godis efteråt så då är det ok!! Fast jag håller ett öga på matte vad hon sysslar med och vill givetvis vara med!
Vi har fått läxa tills kursavslutningen. Alla fick dra en lapp där det stod vad vi ska utföra på kursavslutningern och vi får inte säga något till de andra i gruppen utan vi ska se om vi kan se vad vi fått för uppgift att utföra. Hm, det var ingen konst som vi redan kunde som att stänga dörrar ,rulla runt, dansa. give me five, kullerbytta, krypa lite grann, godis på nosen, sitta kvar när matte gömmer sig, räkna eller liknande.
Nej, denna konst som vi ska utöva hittar vi inga tips på heller på nätet så vi tränarefter vår förmåga med små, små framsteg.Tror ingen ännu kan se vad vi försöker göra men vi har en vecka kvar, håll tummarna!
Vår kurskompis Meja och jag ska försöka hitta en aggillitykurs framåt våren att gå tillsammans, det ska bli kul. Jag behöver lite mer utmaningar nu! En klickerkurs för Gårdisar är också på gång som låter inspirerande.

1 kommentar:

Skogsstjärna sa...

Wow! Kan du redan så många konster? Där ligger vi helt klart i lä...