onsdag 31 december 2008

Nyårsafton

Hela familjen sov länge i dag. Matte var ute kl.07.10 och kissade en sömnig Hippi som gladeligen sprang tillbaka och kröp under det fortfarande varma täcket och sov en timme till. Efter att ha handlat och planerat dagen efter allas planer(ungdomarnas) så gick husse och matte en långpromenad med Hippi i Bunketorp som är ett friluftsområde med mycket backar och små tjärnar.Vi höll högt tempo och matte kom som vanligt ihåg försent att ha med stavarna för att få ut lite mer av promenaden så det blev en mycket rask takt så flåset kom igång.Tänkte på den goda efterrätten i kväll, den ska njutas med gott samvete!
Hippi är som Bambi på hal is. Springer ut på isarna och sladdar runt. Hon tycker det är jättespännande och kul, svansen viftar hela tiden. Isen är gott att slicka på och isbitar tuggar hon gärna på. Hästbajs också, varför gör hon det?
Många raketer hörs redan och till vår glädje så bryr sig inte Hippi ett dugg. Vi får hoppas det gäller även i natt när det brakar loss. Stackars alla djur som mår dåligt i natt. Det borde räcka med de offentliga fyrverkerierna som firar in det nya året och inte smäller så vansinnigt.
Hippi med flock önskar alla ett Gott Nytt År!

4 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Isen är kul, bara den håller. Vore en mardröm att försöka fiska upp en liten vilt sprattlande gårdshund...
Hästbajs tror jag innehåller en massa näringsämnen. Hästar är ju inte så bra på att tillgodogöra sig allt (syns ju rätt tydligt), och detta halvsmälta är alltid poppis hos hundar. Jag bryr mig bara om jag vill passa på att träna honom i nej-sägande. Men hästars avmaskningsmedel (som ju kan finnas däri) kan vara farligt för vissa raser, bl.a. sheltie och collie tror jag, så med såna raser får man vara hårdare.

Jenny Beckman sa...

Ja! Både hästbajs och isar är jätteroligt. Fast isarna gör mig lite skraj då Lumas inkallning är lite hejsanhoppsan...

Hot Hippi sa...

Hej Luna, var inne och tittade på din och mattess sidor.Vad duktig matte du har och du är ju så fin. Matte var också på my dog i dag och njöt av hela härligheten.Köpte en massa kul och fyllde i en massa tävlingar .Talade med Anne Hansson om hon ska ha någon ringträning i vår och det skulle hon!Jag behöver lära mig hur det går till så jag blir lite säkrare i hur jag ska föra mig! Ska gå en klickerkurs för Gårdisar 29 jan på Hundstjärnan. Ska bli så kul!

Jenny Beckman sa...

Hej, vad kul, vi har också siktat in oss på ringträning för gårdisar och har precis frågat Anne om samma sak! Jag har aldrig gjort något sånt tidigare så jag behöver verkligen lära mig från grunden!
Och klickerträning, det är ju så roligt och det känns som om det är kul för hunden också.