söndag 28 december 2008

Jul hos Hippi

l
Familjen samlad i väntan på julen.Okej, jag sitter still om
jag får en pepparkaka säger en sugen Hippi.

Här var det många som stack till en godisbit under bordet!

Vad får du Elliot, något vi kan leka med?

Kung Elliot så glad han blev!
Lägg till bildSitta fint, hm ja jag fick leksaker,tuggben och
var är de nu då? Jag har ju gömt dem så väl.
Får jag sticka nu?

Hej alla glada bloggare. Nu har vi firat jul och Hippi gillar när det händer något runt henne. Gladast är jag över att hon har busat med min syster dotters son Elliot som är 3;5 år som var med oss på julafton. Hippi har varit lite avvaktande mot barn eftersom hon har haft otur och mött på okända barn som har ramlat på henne ute på promenad och någon som skrikit till precis när de passerat oss.
Men nu så fick hon i lugn och ro träffa Elliot och hon förstod att det var en liten människa och hon var så med på noterna med honom.
Vid paketöppnandet så var hon så nyfiken och följde med den som öppnade och när hon fick sina paket så var hon så lycklig, en sköldpadda med flera långa ben med olika ljud och goa tuggben. Lycka!
Idag annandagen så var vi borta på middag och vi intalade oss att det var nyttigt för Hippi att få vara ensam någon gång så vi travade iväg. Den lycka vi kände när vi kom hem och får möta hennes glädje över att vi kom tillbaka är obetalbar. Hon krumbuktar och står på huvudet och ålar på rygg och svansen går så fort att den inte syns. Mätta och nöjda kryper vi upp i soffan och myser! I morgon blir det en långpromenad med personsök som Hippi tycker är så kul!

2 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Men nu har ni bytt stuk på bloggen och nya bilder finns där? Det kanske bara var en tidsfråga med nån cachning?
Kasper tyckte också det var kul att fira jul med en massa folk.

Anonym sa...

Härliga bilder! Vi hade gärna varit med och busat hälsar lekkompisen Bond.