lördag 11 juli 2009

Nationell utställning i Tvååker 10 juli 2009

I går åkte vi till Tvååker för att se hur det skulle gå för
Hippi och mig att ställa ut. Vi hade köpt ett nytt tält
dagen till ära för vädergudarna hade lovat regn.
Vi var där i god tid och njöt av skådespelet med
packningar, hundar,tält och laddade hussar och mattar
som drog fram överallt och den livliga kommersen.
Det var 3411 hundar anmälda och 36 av dem var Gårdisar.

Det gick fort undan och lite svårt att höra så rätt var
det var så var det vår tur.

Samling av 5 unghundar.

Hippi gick fint runt och domaren Göran Bodegård
var lugn och behaglig i sitt sätt mot hundarna så jag
kände mig trygg.

Hippi gillade dock inte bordet så jag fick själv
visa tänderna, sen hälsade Göran på Hippi
på marken och hon kom fram , det gick bra!
Puh!! Vi gick en triangel som Anne lärt oss
så det kändes bra.

Vi fick ett rött band och jag var så glad, vi åkte inte ut.
Vi gick ett varv till och då passade himmelen på att
öppnade sig och ingen Gårdis verkade tycka livet var på
topp att stå där i ös regn. Vi gick en runda till och
då säger domaren att vi ska gå fram först!
Etta av fem,1:1, vilken lycka att stå där i ösregnet!

Grattiskramen av Cleopatras matte värmde!

Omdömet löd: Trevlig feminin,knubbig på rätt sätt,
trevligt huvud, bra balans, fin överlinje, bra konstruktion
i fronten,bör utveckla sin framåtanda en del men är
accept i sin mentalitet.

Jag vet ju att vi måste träna henne mer socialt för att bli
lite mer framåt men det är inte så lätt men in i stan
och plöja och träffa fler människor och barn i olika
miljöer, blir vår träning i sommar!
Sen fikade vi, gick runt en sväng och försökte hitta
några som vi kände men inte då,
de kommer i morgon!
Snackade bl a med en tjej från Malmö som var där
för första ggr , gick öppen klass och åkte ut i första,
kände med henne men det är ju bara att komma
igen. Det viktigaste är ju att ha kul med sin hund.
Noella skötte sig så fint och var så nyfiken på allt
som hände. Vi ska se om det går att ställa henne
i Tollarp för jag har anmält henne dit!!
Men nu ska vi träna!!

6 kommentarer:

King sa...

Grattis! Roligt att få fin kritik!

Vi syns förhoppningsvis i Tollarp.

Anonym sa...

Grattis Hippi till den fina utmärkelsen. Jag vet ju att du är bäst!!! Vad fick du i belöning?
Vi ses snart!
Bond

Jenny Beckman sa...

Nämen grattis! Vad duktiga ni är, Vilken fin kritik också, jätteroligt! Vad skönt att det var en mjuk och bra domare, det är superviktigt när man tycker att det är lite läskigt på bordet! Vi ses i Tollarp!

Johan sa...

Jättekul, stort grattis!
Vi ses på stugan!

Skogsstjärna sa...

Grattis, grattis! Har inte läst detta förrän nu. Kul att det gick så bra till sist, efter träning, sjukdom och så. Klart hon kommer att bli mer framåt, Noella kommer att lära henne. ;)

Anonym sa...

Hej Caroline. Jag har faktiskt inte hunnit surfa rundor på ett tag. Och kom in här och såg alla fina bilder från tvååker. Det värmde också mig att ni Kitenga kramar om varandra där ute i det hårda utställningslivet. Det kan säkert behövas då och då. Det ska bli så kul att träffas i nästa vecka i tollarp. Jag ska själv ta husvagnen dit o ha "semester" från torsdagen till söndagen. Kramar från Marika & Robban