fredag 31 juli 2009

Inget Tollarp för oss!

Noella tog rabiessprutan för tre veckor sedan i veckan tog vi den andra . Den klassades som doping står det på kvittot!! Igen så missar vi en utställning för vi inte tänkt på detta, snopet!
I morse så vakande vi med en löpande Hippie!! så Tollarp som vi packade för i gårkväll blir inget för oss eftersom vi inte kan lämna Hippi .
Hippie löpte i april precis när Noella kom till oss så detta hade vi inte räknat med, måste höra om det är vanligt med detta. 4 månader emellan??
Vi får hålla tummarna här hemma att vädret blir bra för alla våra Gårdisvänner i Tollarp och önskar dem lycka till!

7 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

Å så synd, jag undrade varför jag inte såg er i Tollarp! Men vi kan väl satsa på nästa år? Det var väldigt roligt att vara där, lägger ut lite bilder imorgon!

Jo, såg att det är en inofficiell utställning på Partille brukshundsklubb i september...jag tänkte anmäla mig och Luma, vi behöver övning...kanske något för er också? Det är ju nära...

Skogsstjärna sa...

Men era stackare, vilken otur ni har med utställningsanmälningarna!
Ang löpintervaller har jag en storpudel till granne, och hon löper visst tre gånger om året, ganska rejält jobbigt... Där ser man en fördel med att ha hanhund. ;) men det är väl för tidigt att säga om det blir så för Hippi, det kanske är lite oregelbundet i början?

Jenny Beckman sa...

Hej Hippi! Det var riktigt mysigt att tälta faktiskt, det blir tält för oss nästa år också.

Jo, jag hittade Partille-utställningen via en annons i Brukshunden tror jag. Man kan gå in på Partille bks hemsida och kolla.

http://www.partillebk.se/

Det blir en lagom utflykt tycker jag....

Anonym sa...

Hej. Oj vad vi tittade efter er när de startade med valparna. Men ingen Noella syntes till.
Det var synd, vi saknade er så.

När det gäller löp så är min erfarenhet så här. För 30 år sen löpte tikarna normalt 2 gånger om året. när det var enligt naturen lagom att få valpar. Men vår miljö som vi alla människor håller på att förstöra märker djuren av före oss. De senaste åren har tikarna börjat löpa i januari lagom att få valpar till våren men så kommer det ett sånt där konstigt väder som beror på vår miljöförstöring o de flesta tikarna slutar löpa mitt i.... mysko va! Sen om en tik löper 2 gånger om året behöver den inte följa den cykeln hela livet. det finns allt ifrån icke löp, torrlöp, 1 gång om året osv osv...

Så det är helt normalt att lilla noella inte följer oss människors sätt att tänka. hon gör det som hennes kropp säger. PS! Harmonie löpte också runt april o löper just nu..... :)

Kram kram från oss i skogen

Anonym sa...

Ja just det ja, det blev anonymt.
Vi i skogen är då alltså Marika & Robert Lindelöf

Anonym sa...

PS! igen
En hunduppfödare som också har gåsuppfödning märker också av detta fenomen de senaste årtiondet. olika år är det olika med gässens sätt att betee sig. Detta beror också troligen på vår miljö.

Anonym sa...

Hej. Jag har precis pratat med SKK angående rabiesvaccination och karens. Det finns ingen karens. inte på rabies o inte på någon form av vaccination som parvo etc... man kan också titta i deras pdf fil där det alltså inte är markerat något om karenstider på någotdera.. Kram Marika