söndag 5 april 2009

Första dagen började tidigt


Hej, Kitenga Nice Noella det är jag och nu har jag flyttat
hem till min nya flock.
Nu får ni följa hur det är att ha två gårdisar.
Noella är två månader och Hippi blir två år i augusti.

Matte, jag kan passa när Noella vilar en stund...
'
Dragkamp är kul ,kom ska jag visa.

Kul Hippi nu drar jag...

Dra då, jag väntar...

Nej, nu vill jag inte mer.

Kan vi inte busa med bollen?


Hon åt med god aptit sitt uppblötta torrfoderkl 06.30 och efter det var det upptäcktsfärd.
Hippi sprang efter och var jättenyfiken men visste inte riktigt hur hon skulle agera, höll koll hela tiden . Noella var lite osäker på Hippi också så inte för än fram emot eftermiddagen när vi satt ute i det härliga vädret så började de leka ihop på gräsmattan och efter det så både åt de och låg och vilade ihop. De var så söta.
Hippi ville ligga i lilla valp korgen som vi tagit fram och Noella ville sova i den större, de testade vilka leksaker vem skulle hålla i. Små möss från IKEA som Hippi älskar var poppis för Noella också. En mjuk go boll från Noellas pappas Bosses matte gillade både Noella och Hippi så den drog de i båda men Hippi gav med sig.
I dag söndag, har det varit full fart på dem tillsammans och jag följde Kennel Marikas råd att inte tillrättavisa Hippi om det inte gick för vilt till och det har varit lyckat. Hippi körde runt på det hala golvet med Noella och jag tänkte stoppa leken för det gick lite väl tufft till tyckte jag men , när Hippi stannade skällde Noella och ville mera. Hon är en liten tuffing och när de fick ett grisöra var så gick Noella fram och tog Hippis öra. Hippi tittade på mig och jag sa att gå du och hämta ditt öra. Då började Noella skälla ordentligt ilsket skall och skulle ha precis de örat. Ska bli spännande och se om vi behöver hjälpa Hippi på traven så hon inte ger sig för mycket .

Vi gick en promenad i skogen nyss och plockade björkris och Noella skulle vara i täten med Hippi och grenarna skulle avsmakas och mums vad de smakade gott!

Svansen går som en liten propeller och livet leker!

5 kommentarer:

King sa...

Vilken liten sötnos!
Det är fantastiskt att se hur dom kommunicerar, en litet parering med kroppen och valpen har inte en chans, sen växer valpen på sig och det blir tuffare tag. Samspelet hundarna emellan är sååå kul att se och uppleva! Det kan rycka i Pompes överläpp och King vet direkt vad han menar...mitt tuggben håll dig undan!
Vi har också låtit hundarna sköta det mesta själva, Pompe är en förståndig fostrare och dom har det otroligt roligt tillsammans, och King är en riktig pärla han också!
Lycka till och njut av stunden!
Birgitta

Hot Hippi sa...

Hej Birgitta,
Tack för ditt inlägg. Precis vad jag hoppas på att de ska klara av det själva och att de får en när och samhörighet som gårdisar gärna vill ha och få vara delaktig i detta är så spännande.Hippi har inte ätit så mycket i dag men det är ju en stor omställning för henne också, det lilla livet som helt plötsligt blev så stor!//Caroline

Jenny Beckman sa...

Oj vad spännande, jag blir helt valpsjuk, såå söt liten fröken...
Det skall bli väldigt spännande att följa er!!

Skogsstjärna sa...

Är det inte typiskt att Hippi skulle köra bäbissäng och Noella storsäng? ;)
Bara för att man ansträngt sig...

Ser fram emot fler inlägg o bilder. Är ni valplediga nu ett tag, eller hur har ni ordnat det?

Hot Hippi sa...

Husse är pensionär den lyckosten och jag har fått nöja mig med en veckas semester nu.Lillhusse är också hemma vissa dagar i veckan eftersom han har några veckor med rullstolen kvar som gör honom begränsad med sin praktik i skolan.Lillmatte pluggar och är hemma en hel del eftersom det är föreläsningar och arbeten oftast på fm och sen egna studier på em. Så vovvarna har många olika aktiviteter under dagen med dem. När jag kommer hem är jag ofta såå trött så det blir en timmes promenad med Hippi och sen leker vi framför tv litegrann. Det är helgerna som vi har tillsammans.