fredag 24 april 2009

Kloklippning.

I går kväll klippte vi först Hippis klor och sen Noellas för första ggr. Det gick som en dans. Hon var helt lugn i famnen när husse höll och efter så tittade vi i munnen, det var inte populärt och därefter kollades öronen sen blev det en godisbit gjord på filmjölk,mjöl och lever som bakats i ugnen, mums!.
När Hippi var liten valp så fick husse ha på trädgårdshandskar för att hålla i ett bitande litet monster. Så olika det kan vara fast jag tror det var vårat lugn denna ggr som gjorde att det gick så bra. Jag kan ju sitta med Hippi själv i knät nu för tiden och klippa klorna utan att hon protesterar.
I dag avmaskade vi dem med Baminth och de gillade smaken för in gick det, skönt!
Nästa vecka är det time för valpsprutan.Tur att husse går med, för ända ggr jag svimmat i mitt liv var med min gamla hund som skulle få en tand utdragen!

2 kommentarer:

King sa...

Visst är det roligt att se hur hundarna härmar och kommunicerar med varandra?!!! När King var mindre så kunde Pompe flytta en tass så "flög" King. Nu är det tuffare tag men vi märker ingen svartsjuka men om King tex klippt klorna så vill han gärna markera mmot Pompe att matte är hans. Jag lägger King i knät och klipper det går jätte bra. Till Pompe kan man säga Klipp så går han sin väg.

Ha' det bra i solen!

Skogsstjärna sa...

Det där kan nog vara knepigt, låter det som. Antar att valpen fortfarande är lös för det mesta? Har inget direkt tips, mer än möjligen att få kontakt med lillvalpen så hon går på andra sidan och inte stör så mycket för Hippi? Nån med flera hundar kanske har bättre tips? Går ni vissa promenader med bara Noella och vissa med bara Hippi också?